csütörtök, január 29, 2015

Tepertős pogácsa

...első ízben készítettem :) Előtte átnéztem a "szakirodalmat" :D Többek között   I T T is nézelődtem.
A régi receptjeimet is elővettem és végül is ennek alapján készítettem el az én hajtogatott tepertős pogácsámat. Jó lett, eteti magát...biztos fogok máskor is készíteni :)
Hozzávalók
50 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 dl tejföl
3-4 ek bor
35 dkg darált tepertő
15 dkg vaj v. margarin
langyos tej


A bor helyett egy egész citrom levét tettem bele, a tepertőt pedig elmorzsoltam kézzel :), mert nincs darálóm, de szerintem így is jó. Lisztet pedig a szokásomnak megfelelően nagyi titkát használtam, 30 dkg kelt tészta süteménylisztet és 20 dkg teljes kiőrlésűt.


Az élesztőt 1 dl langyos tejben felfuttatjuk, liszttel, sóval  és a többi hozzávalókkal, valamint a szükséges mennyiségű tejjel rétestésztát  gyúrunk .( Én beledolgoztam a tepertőt is,)  jól kidolgozzuk  és kinyújtjuk,  háromba hajtjuk  és fél óra hosszat langyos helyen pihentetjük.

Összesen háromszor nyújtjuk ki 30 perces pihentetéssel. Végül 2 cm vastagra kinyújtjuk, tetejét berácsozzuk , kiszaggatjuk,   tojással megkenjük és 180°C légkeveréssel kb 15-20 percig sütjük.
Elsőre nem is lett rossz :) Ügyes vagyok !
Bár egy kicsit "macerás", illetve hosszadalmas elkészíteni....de megérte :)
Jó Étvágyat !


1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...