vasárnap, augusztus 31, 2014

Finom citromos szelet

Hiába no, mindig felfedezek valami érdekes receptet, jelen esetben  a régi receptkönyvemből ezt .
Egy kicsit változtattam rajta, citromos pudingkrémmel töltöttem, de leírom ide az eredetit is.
Egyszerű tésztát kerestem, meg persze olyat  amit rögtön lehet kóstolni :)
Hozzávalók
5 tojás
15 dkg porcukor
fél citrom leve és héja
12 dkg daraliszt

A tojás fehérjéből habot verünk..és...beletesszük a porcukrot, tojássárgáját, reszelt citromhéjat, citrom levet....meg a lisztet.
Az egészet jól összekeverjük. A tésztát kikent liszttel meghintett tepsibe öntjük és meleg sütőben megsütjük :) ez jó leírás :D 175 °C sütöttem, mint a piskótát.
Amikor kihűlt kettévágjuk, megtöltjük és citromos mázzal bevonjuk.



Töltelék
6 ek tej, 3 tojás sárgája, 4 dkg porcukor , 6 dkg vaj, 5 dkg dió

3 tojássárgáját a porcukorral gőz fölött addig keverünk, amíg megsűrűsödik. A vajat habosra keverjük, belevegyítjük a vagdalt diót, majd összekeverjük a kihűlt, sűrű masszával.

citromos máz

18 dkg porcukrot, 1 ek forró vizet és 2 ek citromlevet fél óra hosszat keverünk ( ez még az őskorban lehetett, ma robotgéppel  rövidebb idő alatt elérjük a kívánt eredményt.

Ez volt az eredeti recept, annyit változtattam a tésztán, hogy én ezt a lisztet használtam.

A krémet pedig I T T találjátok, csak egy csomag  vaníliás pudingporból és bátran tettem bele citrom levét.

Na minden nem sikerülhet tökéletesre, a citromos mázam híg lett, szépen le is folyt...de.... ami rajta maradt az is elég. Tudom, hol hibáztam, több citromlevet adtam hozzá, mint amennyit ír.
Már teszteltem :D Nagyon finom lett, hiába no tudok :D :D
Jó Étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...