csütörtök, augusztus 28, 2014

Egytálétel

...krumplival, hússal . Bár egy kicsit macerás egytálételeket készíteni, de ha jót akarunk enni...:D
Nézegettem  a régi receptkönyvemet, kerestem benne a fehér mártás készítését és így akadtam erre a receptre. Egy kis módosítással készítettem el, de leírom ide az eredeti receptet

Hozzávalók:
05 kg burgonya héjában megfőzve
0.5 kg zöldborsó  2 dkg zsíron megpárolva
0.25 dkg sárgarépa csíkokra vágva és puhára párolva
0.5 kg sertéshús ledarálva és 3 dkg zsíron megsütve

3 dkg lisztből - 3 dkg vajból - 2 dl tejből készült fehérmártás
2 egész tojás,


A héjában főtt krumplit megpucoljuk, felkarikázzuk és egy tűzálló tálba rakjuk, rátesszük a zöldborsót és a sárgarépát. Erre jön a hús , betakarjuk a maradék krumplival.
A fehérmártásban a két egész tojást elkeverjük és ráöntjük. A szokásos módon, mint a rakott krumplit, sütőben addig sütjük, amíg a teteje meg nem pirul.

Én fagyasztott zöldborsót vettem, amiben már benne volt a sárgarépa, Két kanál olajon megpároltam.
A hús darált pulykacomb volt, amit  egy kis olajon sütöttem, amíg elfőtte a levét, aztán megszórtam brassói aprópecsenyéhez való fűszerkeverékkel ( Horváth Rozi ) és  egy pici vizet öntöttem alá, hogy a fűszerkeverék feloldódjon.

A fehér mártás elkészítése sem volt ördöngösség, bár először tartottam tőle :)
Nem lett csomós, és még tettem bele egy jó decinyi tejfölt is és így borítottam a krumplira.

Fehérmártás-
hozzávalók,: 4 dkg vaj, 1 púpos kanál liszt, 4 dl tej, só

A vajat megforrósítjuk, hozzáadjuk a lisztet és csak addig forrósítjuk, amíg egészen átfehéredik.
A tejet felforrósítjuk és egyszerre felengedjük vele.Sűrű péppé főzzük, megsózzuk, 5-10 percig forraljuk.A tűzről levesszük és szükség szerint felhasználjuk.
Ez az általános recept, de ez esetben a fentebb megadott mennyiségeket használtam a mártás készítésénél.


A végeredmény pedig , mint látható igencsak finom lett.
Jó Étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...