kedd, augusztus 19, 2014

Szilvalekváros gombóc

Régi receptjeimet nézegettem és megtaláltam a gombóc receptjét, amit jó régen készítettem. Most sem ezt akartam, de gondoltam húsmentes ebédnek pont jó lesz. :), no meg persze volt itthon házi szilvalekvárom.
Burgonyás tészta hozzávalói :
1 kg burgonya
20-30 dkg liszt
3 dkg zsír
1 tojás és só

A krumplit héjában megfőzzük, a héját lehúzzuk és burgonya nyomón áttörjük. Amikor kihűlt elkeverjük a zsírral, liszttel, megsózzuk és egy tojással összegyúrjuk.

Én először 20 dkg lisztet tettem bele , de még kellet hozzá tennem egy keveset. A liszt mennyisége attól függ ,mennyire lisztes a krumpli.

A tésztát kinyújtjuk, négyzetekre osztjuk és minden négyzet közepébe teszünk egy kicsit a  lekvárból.
Gombóccá formáljuk és  sós vízben kifőzzük. 
Jól leöblítjük és 10 dkg olajon vagy zsíron 10 dkg zsemlemorzsát megpirítunk és a kifőtt gombócokat óvatosan megforgatjuk benne.

Porcukorral meghintve, vagy anélkül tálaljuk. 



Jó Étvágyat hozzá ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...