szombat, március 02, 2013

Borzas Kata

....mert nem csak a neve jó :) Valamikor nagyon , nagyon régen készítettem és valahogy kimaradt az állandó repertoáromból. Aztán  receptek nézegetése közben megláttam és.... íme :


Hozzávalók:                                    20 dkg barack lekvár
40 dkg liszt                                      15 dkg darált dió
 2 tojás                                                      15 dkg cukor
17 dkg zsír /RÁMA/
13 dkg cukor
kb 1 dl tej
1 cs sütőpor

A lisztből, zsírból, cukorból a tejjel, tojássárgákkal és a sütőporral tésztát gyúrunk. Két cipóra osztjuk és a hűtőben pihentetjük.
Az egyik lapot kinyújtjuk és zsírozott tepsibe tesszük. Megkenjük barack lekvárral , behintjük darált dióval és 10 dkg cukorral. Erre egyenletesen felkenjük az 5 dkg cukorral kemény habbá vert tojásfehérjét és ráreszeljük a másik cipó tésztát.
180 °C -on megsütjük és porcukorral meghintve tálaljuk.

Ez a recept  a  r é g i r e c e p t k ö n y v e m b ő l való. Hozzá olvastam a "szakirodalmat" :) Sokan  és sokféleképpen  készítik . Ami a legjobban hasonlít az én receptemre  i t t    olvasható. ( Ajánlom figyelmetekbe az oldalt )

Persze azért én is hozzátettem "saját"kútfőből :D  Nem volt itthon barack lekvár, csak jó házi szilvalekvár. Mert ugye nem néztem jól szét előtte a kamrában :) Hiába a memóriám....már nem a régi ...
De!  Találtam  diétás őszibarack lekvárt ( 430 g ). Ennek a kétharmadát ráöntöttem a tésztára   , a dióval meghintettem és a tojásfehérjét felvertem az összes cukorral, meg egy kis rummal .
Ilyen jól még sosem sikerült a hab!!! Alig tudtam szétkenni a tésztán.  A tetejére ráreszeltem a maradék tésztát, amit előtte a fagyasztóba tettem, amíg az előzőekkel elkészültem.
Aztán szép lassan elkezdtem sütni...és...reménykedni, hogy  nem fogom megégetni a tetejét..
Sikerült!, itt a képen is látszik milyen ügyes vagyok :D 
A meózás előtt egy kicsit izgultam, vajon az őszibarack lekvárral  jó lesz e az ízhatás .....mondhatom kár volt...Miután ez diétás lekvár volt , amiben nincs cukor, nem nyomta el az ízeket, sőt... lehet, hogy még jobb is ilyen lekvárt használni sütéskor :)

        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...