szerda, szeptember 10, 2014

Csöröge

...kelt tésztából, mert így szeretem. Valamikor nagymamám csinált sokszor nekünk unokáknak , finom sárgabarack lekvárral. Szerintem  neki is ízlene, amit sütöttem. :)

Hozzávalók

50 dkg liszt
2 dkg élesztő
5 dkg vaj
1 tk só
3 ek cukor
tej

Kelt tésztát készítünk. A lisztet átszitáljuk , az élesztőt felfuttatjuk egy kis cukros tejben, liszthez adjuk,aztán a többi hozzávalókat - a langyos tejet - a cukrot-sót - olvasztott vajat. (A cukrot és a sót én feloldottam egy kis tejben . ) Tejet annyit teszünk hozzá, hogy megfelelő keménységű tésztát kapjuk. Jól kidolgozzuk és letakarva kétszeresére kelesztjük a tésztát, kb 30 perc.

Kinyújtjuk ujjnyi vastagra és hosszúkás téglalapra vágjuk, a téglalap közepét is bevágjuk és a keletkező lyukon áthúzzuk az egyik csücsköt.

Bő forró olajban kisütjük és porcukorral megszórva tálaljuk.

A receptet  I T T találtam, ez volt a kiinduló pontom, mert ez hasonlított a nagymamám receptjére.

A változtatásaim a következők:

20 dkg teljes kiőrlésű  búzaliszt és 30 dkg Kelt tészta süteményliszt a Nagyi Titkától, mert mostanában ezeket használom és nagyon meg vagyok elégedve velük.

 A  sütést is jól csináltam :), mert igencsak nehéz eltalálni a megfelelő hőfokot egy villanytűzhelyen :D Fedő alatt sütöttem mind a két oldalát, 3 fokozaton.

Jó Étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...